Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Geocaching Game „Meet Your Editor“ as a Teaser for Writing Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F20%3A00543048" target="_blank" >RIV/68378092:_____/20:00543048 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27350/20:10245901

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9201251" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9201251</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ProComm48883.2020.00019" target="_blank" >10.1109/ProComm48883.2020.00019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Geocaching Game „Meet Your Editor“ as a Teaser for Writing Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The absence of academic writing instruction and the ever-growing requirements for Czech doctoral students to publish in prestigious journals English have created a gap between the doctoral students' skills and the requirements they need to comply with. In this paper, we briefly summarize the results of a needs analysis survey we had administered to doctoral students at a Czech engineering university prior to developing academic writing and information literacy courses for these students. But for these courses to catch on, we need to disseminate knowledge about writing development and pedagogies to audiences and higher education stakeholders who are largely unaware that writing can be taught because writing development and composition studies are not culturally embedded in the Czech education system. To draw attention to the courses and highlight their importance and appeal, we opted for a geocaching/educaching game and show writing as a process, where students move through different stages on their journey to publication. The game thus creates situations, sending the players to different places along the way, including the library, journal editor's office, or a conference.

  • Název v anglickém jazyce

    A Geocaching Game „Meet Your Editor“ as a Teaser for Writing Courses

  • Popis výsledku anglicky

    The absence of academic writing instruction and the ever-growing requirements for Czech doctoral students to publish in prestigious journals English have created a gap between the doctoral students' skills and the requirements they need to comply with. In this paper, we briefly summarize the results of a needs analysis survey we had administered to doctoral students at a Czech engineering university prior to developing academic writing and information literacy courses for these students. But for these courses to catch on, we need to disseminate knowledge about writing development and pedagogies to audiences and higher education stakeholders who are largely unaware that writing can be taught because writing development and composition studies are not culturally embedded in the Czech education system. To draw attention to the courses and highlight their importance and appeal, we opted for a geocaching/educaching game and show writing as a process, where students move through different stages on their journey to publication. The game thus creates situations, sending the players to different places along the way, including the library, journal editor's office, or a conference.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000274" target="_blank" >TL01000274: Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IEEE International Professional Communication Conference 2020

  • ISBN

    978-1-7281-5564-7

  • ISSN

    2158-091X

  • e-ISSN

    2158-1002

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    87-91

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    20. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000634950000014