Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Publish and Flourish: Systemic approach to doctoral writing at VSB-Technical University of Ostrava

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F21%3A10248582" target="_blank" >RIV/61989100:27350/21:10248582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eataw2021.org/Amca-Eataw/media/content/program/EATAW_2021_program.pdf" target="_blank" >https://www.eataw2021.org/Amca-Eataw/media/content/program/EATAW_2021_program.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Publish and Flourish: Systemic approach to doctoral writing at VSB-Technical University of Ostrava

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czech doctoral students are not usually offered structural mechanisms of writing support in their institutions, but they are often required to publish their research in English and in high impact journals. In the absence of models for doctoral writing pedagogies in Czech education, we have joined forces to develop our own. Our pedagogical model for doctoral writing in English for publication is a product of collaboration between the Center for Academic Writing of the Czech Academy of Sciences and VSB-TUOstrava, and we will scale it for use in other higher education institutions in the CR. This presentation provides an overview of our model, taking a systemic view to address the development of doctoral students&apos; research literacies. The model consists of genre-based, blended-learning courses to teach writing for publication in English, workshops for supervisors, a teacher manual, and training for future writing developers.

  • Název v anglickém jazyce

    Publish and Flourish: Systemic approach to doctoral writing at VSB-Technical University of Ostrava

  • Popis výsledku anglicky

    Czech doctoral students are not usually offered structural mechanisms of writing support in their institutions, but they are often required to publish their research in English and in high impact journals. In the absence of models for doctoral writing pedagogies in Czech education, we have joined forces to develop our own. Our pedagogical model for doctoral writing in English for publication is a product of collaboration between the Center for Academic Writing of the Czech Academy of Sciences and VSB-TUOstrava, and we will scale it for use in other higher education institutions in the CR. This presentation provides an overview of our model, taking a systemic view to address the development of doctoral students&apos; research literacies. The model consists of genre-based, blended-learning courses to teach writing for publication in English, workshops for supervisors, a teacher manual, and training for future writing developers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000274" target="_blank" >TL01000274: Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů