Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring academic writing skills of Czech university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092828" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/310425612_ELF_Pedagogical_and_Interdisciplinary_Perspectives" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/310425612_ELF_Pedagogical_and_Interdisciplinary_Perspectives</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring academic writing skills of Czech university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the establishment of English as the lingua franca of academic communication all over the world the necessity to produce academic texts in English has become an essential skill for university students in all fields of study. This paper compares the results of two surveys into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the investigation is twofold: 1. to receive data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in further university studies; and 2. to assess the results obtained in 2009 and 2014 and reflect them in the (re)designing of courses on academic writing at a university in order to equip the students with the academic writing skills required for their professional career in the globalized academic discourse community.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring academic writing skills of Czech university students

  • Popis výsledku anglicky

    With the establishment of English as the lingua franca of academic communication all over the world the necessity to produce academic texts in English has become an essential skill for university students in all fields of study. This paper compares the results of two surveys into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the investigation is twofold: 1. to receive data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in further university studies; and 2. to assess the results obtained in 2009 and 2014 and reflect them in the (re)designing of courses on academic writing at a university in order to equip the students with the academic writing skills required for their professional career in the globalized academic discourse community.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ELF: Pegagogical and Interdisciplinary Perspectives

  • ISBN

    9786188180307

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    385-391

  • Název nakladatele

    Deree - The American College of Greece

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Athens, Greece

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku