Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examining English language skills in first-year university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F20%3A00555824" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/20:00555824 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G43__/20:00555824

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examining English language skills in first-year university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the outcomes of a quantitative study analyzing the level of English Language skills assessed by NATO STANAG 6001 examination. The research examines Standardized Language Profiles in the English Language in 291 first-year students at the University of Defence in Brno in the academic year 2019/2020. The aim of the paper is to identify their weakest skills and to compare their representation between students at two faculties, and men and women. The outcomes show that the results in productive skills, Speaking and Writing, are significantly worse than the results in receptive skills, Listening and Reading, at both faculties. The weakest skill is Writing, followed by Speaking. There are differences in the representation of the weakest skills between technically-oriented and leadership-oriented students, as well as between female and male students. The outcomes should influence language teaching at all stages of education in favour of developing productive skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Examining English language skills in first-year university students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the outcomes of a quantitative study analyzing the level of English Language skills assessed by NATO STANAG 6001 examination. The research examines Standardized Language Profiles in the English Language in 291 first-year students at the University of Defence in Brno in the academic year 2019/2020. The aim of the paper is to identify their weakest skills and to compare their representation between students at two faculties, and men and women. The outcomes show that the results in productive skills, Speaking and Writing, are significantly worse than the results in receptive skills, Listening and Reading, at both faculties. The weakest skill is Writing, followed by Speaking. There are differences in the representation of the weakest skills between technically-oriented and leadership-oriented students, as well as between female and male students. The outcomes should influence language teaching at all stages of education in favour of developing productive skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020 (ERIE 2020)

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    101-107

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800013