Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078214" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The establishment of English as the lingua franca of all academic communication has resulted in the necessity to explore the academic writing skills of non-native university students since the ability to produce academic texts in English is absolutely essential for their future academic and professional career. This chapter reports on the results of a survey into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the survey, which was based on questionnaires completed by students pursuing both Bachelor?s and Master?s degree study programmes, was to establish tendencies in the development of their academic writing skills. In addition, a corpus-based analysis of students? diploma theses was carried out in order to map academic writing competencies they had attained by the end of their studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca

  • Popis výsledku anglicky

    The establishment of English as the lingua franca of all academic communication has resulted in the necessity to explore the academic writing skills of non-native university students since the ability to produce academic texts in English is absolutely essential for their future academic and professional career. This chapter reports on the results of a survey into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the survey, which was based on questionnaires completed by students pursuing both Bachelor?s and Master?s degree study programmes, was to establish tendencies in the development of their academic writing skills. In addition, a corpus-based analysis of students? diploma theses was carried out in order to map academic writing competencies they had attained by the end of their studies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ELT: Harmony and Diversity

  • ISBN

    9781443855068

  • Počet stran výsledku

    38

  • Strana od-do

    17-54

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly