Role znalostí při realizaci zahraničních podnikatelských aktivit
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001620" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role znalostí při realizaci zahraničních podnikatelských aktivit
Popis výsledku v původním jazyce
Internacionalizace podnikatelských aktivit představuje geografické rozšíření podnikatelských aktivit přes národní hranice státu. Znalosti hrají v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit klíčovou roli. V této souvislosti můžeme znalosti rozčlenit na obecné a specifické. Problematika znalostí v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit se stala předmětem zkoumání řady renomovaných ekonomů jako je Johanson (1975, 1977, 2009), Andersen (1993), Ruzzier (2006) a Lopez (2009), kteří se podíleli a podílí na formulování internacionalizačních teorií. Cílem tohoto příspěvku je ukázat na roli znalostí pro proces internacionalizace podnikatelských aktivit u vybraných podnikatelských subjektů v Moravskoslezském kraji. Internacionalizace podnikatelských aktivit byla zjišťována pomocí výzkumné metody dotazování. Nejvýznamnějším faktorem přispívajícím a ovlivňujícím proces vstupu na mezinárodní trhy jsou znalosti cílového trhu.
Název v anglickém jazyce
Role of the Knowledge for Realization of Foreign Entrepreneurial Activities
Popis výsledku anglicky
The internationalization of entrepreneurial activities is represented by geographic expansion of entrepreneurial activities cross national borders. The knowledge play in the process of the internationalization of entrepreneurial activities key role. In this context we can to divided knowledge into general and specific. The problems of knowledge in the process of the internationalization of entrepreneurial activities have seen a considerable interest among a number of significant economists such as Johanson (1975, 1977, 2009), Andersen (1993), Ruzzier (2006) and Lopez (2009) who have fundamentally contributed to the rethinking of the concept of internationalization theory. The objective of this paper is to present an overview of the role of the knowledge for internationalization process of the selected Czech firms in the Moravian-Silesian Region. The internacionalization of the entrepreneurial subjects has been researched using the method of questioning. The most significant factor cont
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference Znalosti pro tržní praxi 2011. Nová generace pracovníků (Generace Y)
ISBN
978-80-87533-02-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
612-620
Název nakladatele
Univerzita Palackého Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
24. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—