Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role znalostí při realizaci zahraničních podnikatelských aktivit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001620" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role znalostí při realizaci zahraničních podnikatelských aktivit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internacionalizace podnikatelských aktivit představuje geografické rozšíření podnikatelských aktivit přes národní hranice státu. Znalosti hrají v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit klíčovou roli. V této souvislosti můžeme znalosti rozčlenit na obecné a specifické. Problematika znalostí v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit se stala předmětem zkoumání řady renomovaných ekonomů jako je Johanson (1975, 1977, 2009), Andersen (1993), Ruzzier (2006) a Lopez (2009), kteří se podíleli a podílí na formulování internacionalizačních teorií. Cílem tohoto příspěvku je ukázat na roli znalostí pro proces internacionalizace podnikatelských aktivit u vybraných podnikatelských subjektů v Moravskoslezském kraji. Internacionalizace podnikatelských aktivit byla zjišťována pomocí výzkumné metody dotazování. Nejvýznamnějším faktorem přispívajícím a ovlivňujícím proces vstupu na mezinárodní trhy jsou znalosti cílového trhu.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of the Knowledge for Realization of Foreign Entrepreneurial Activities

  • Popis výsledku anglicky

    The internationalization of entrepreneurial activities is represented by geographic expansion of entrepreneurial activities cross national borders. The knowledge play in the process of the internationalization of entrepreneurial activities key role. In this context we can to divided knowledge into general and specific. The problems of knowledge in the process of the internationalization of entrepreneurial activities have seen a considerable interest among a number of significant economists such as Johanson (1975, 1977, 2009), Andersen (1993), Ruzzier (2006) and Lopez (2009) who have fundamentally contributed to the rethinking of the concept of internationalization theory. The objective of this paper is to present an overview of the role of the knowledge for internationalization process of the selected Czech firms in the Moravian-Silesian Region. The internacionalization of the entrepreneurial subjects has been researched using the method of questioning. The most significant factor cont

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference Znalosti pro tržní praxi 2011. Nová generace pracovníků (Generace Y)

  • ISBN

    978-80-87533-02-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    612-620

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    24. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku