Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Knowledge in the Internationalization Process: A Research Study from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003617" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003617 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencepublishinggroup.com/specialissue/specialissueinfo.aspx?specialissueid=175004@journalid=175" target="_blank" >http://www.sciencepublishinggroup.com/specialissue/specialissueinfo.aspx?specialissueid=175004@journalid=175</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Knowledge in the Internationalization Process: A Research Study from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The knowledge plays in the process of the internationalization of entrepreneurial activities key role. The lack of such knowledge is an important obstacle to the development of international operations and that the necessary knowledge can be acquired mainly through operations abroad. The objective of this paper is to present an overview of the role of the knowledge for internationalization process of the selected Czech firms. The internationalization of the entrepreneurial subjects has been researched using the method of questioning. Company age and international experience are significant factors influencing the knowledge of foreign markets in Czech companies. Based on the results of analysis the influence of knowledge level on the internationalization process of Czech companies is minimal.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Knowledge in the Internationalization Process: A Research Study from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The knowledge plays in the process of the internationalization of entrepreneurial activities key role. The lack of such knowledge is an important obstacle to the development of international operations and that the necessary knowledge can be acquired mainly through operations abroad. The objective of this paper is to present an overview of the role of the knowledge for internationalization process of the selected Czech firms. The internationalization of the entrepreneurial subjects has been researched using the method of questioning. Company age and international experience are significant factors influencing the knowledge of foreign markets in Czech companies. Based on the results of analysis the influence of knowledge level on the internationalization process of Czech companies is minimal.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Science Journal of Business and Management, Special Issue: The Role of Knowledge and Management´s Tasks in the Companies

  • ISSN

    2331-0626

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    13-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus