Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001791" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 2010 došlo v ČR k poklesu tržeb v maloobchodě. V centru naší pozornosti bylo zjištění, jak maloobchodníci na tento pokles reagují, zda adekvátně využívají doporučené marketingové aktivity, které jim nabízí teorie, a to především ti, kterým v danémroce tržby poklesly. Byly zjištěny jak pozitivní, tak negativní projevy využívání marketingových aktivit s ohledem na doporučení strategie Trading down. Většina maloobchodníků ve vzorku patří k malým subjektům, což koresponduje se strukturou v ČR. Subjekty působí na trhu déle než 10 let a hlavně na obecní úrovni. Maloobchodníci s poklesem tržeb ve zkoumaném období se velmi aktivně uplatnili v realizaci doporučovaných cenových aktivit, dále v personální politice, i když v menší míře. Stejně tak omezilivýznamnou část plánovaných aktivit týkajících se nákupní atmosféry. Většina z nich byla pasívní při možnosti využití sortimentních změn v zájmu zlepšení struktury nabídky i vlastní ekonomické situace.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Demand and Marketing Activities of Retailers

  • Popis výsledku anglicky

    In 2010, there was drop in retail sales in the Czech Republic. In the centre of our attention is a guestion of how the retailers react to the drop, if they appropriatelly use the recomended marketing activities that are suggested by theory, especially the retailers, whose sales declined in the given year.Aims: We have set a descriptive goal of the research, that is the definition and characteristics of how (in respect to marketing activities) the retailers react to changes in consumer demand and what isthe absolute and relative.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0016" target="_blank" >EE2.3.20.0016: Cíleným výzkumem v oblasti malého a středního podnikání k dosažení konkurenceschopné znalostní ekonomiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ekonomiky a managementu

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    60-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus