Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001791" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001791 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj poptávky a marketingové aktivity maloobchodníků.
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2010 došlo v ČR k poklesu tržeb v maloobchodě. V centru naší pozornosti bylo zjištění, jak maloobchodníci na tento pokles reagují, zda adekvátně využívají doporučené marketingové aktivity, které jim nabízí teorie, a to především ti, kterým v danémroce tržby poklesly. Byly zjištěny jak pozitivní, tak negativní projevy využívání marketingových aktivit s ohledem na doporučení strategie Trading down. Většina maloobchodníků ve vzorku patří k malým subjektům, což koresponduje se strukturou v ČR. Subjekty působí na trhu déle než 10 let a hlavně na obecní úrovni. Maloobchodníci s poklesem tržeb ve zkoumaném období se velmi aktivně uplatnili v realizaci doporučovaných cenových aktivit, dále v personální politice, i když v menší míře. Stejně tak omezilivýznamnou část plánovaných aktivit týkajících se nákupní atmosféry. Většina z nich byla pasívní při možnosti využití sortimentních změn v zájmu zlepšení struktury nabídky i vlastní ekonomické situace.
Název v anglickém jazyce
The Development of Demand and Marketing Activities of Retailers
Popis výsledku anglicky
In 2010, there was drop in retail sales in the Czech Republic. In the centre of our attention is a guestion of how the retailers react to the drop, if they appropriatelly use the recomended marketing activities that are suggested by theory, especially the retailers, whose sales declined in the given year.Aims: We have set a descriptive goal of the research, that is the definition and characteristics of how (in respect to marketing activities) the retailers react to changes in consumer demand and what isthe absolute and relative.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0016" target="_blank" >EE2.3.20.0016: Cíleným výzkumem v oblasti malého a středního podnikání k dosažení konkurenceschopné znalostní ekonomiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ekonomiky a managementu
ISSN
1802-8527
e-ISSN
—
Svazek periodika
VI
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
60-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—