Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002393" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The corporate social responsibility (CSR) movement has gathered great momentum over the past number of years is now regarded as being at its most prevalent. However, there has been a lack of attention to, and discussion of, CSR in Czech and in relation to education. The paper reports findings from a survey of CSR education (teaching and research) in the Czech Republic. It analyses the extent of CSR education, the different ways in which it is defined and the levels of teaching. The paper provides an account of the efforts that are being made to mainstream CSR teaching and of the teaching methods deployed. It considers drivers of CSR courses, particularly based on historical development and the anticipation of future success being dependent on more institutional drivers. Finally it considers main developments in CSR research both by business school faculty and students, tomorrow´s researchers and the resources devoted to CSR research. The conclusion includes questions that detected furt

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The corporate social responsibility (CSR) movement has gathered great momentum over the past number of years is now regarded as being at its most prevalent. However, there has been a lack of attention to, and discussion of, CSR in Czech and in relation to education. The paper reports findings from a survey of CSR education (teaching and research) in the Czech Republic. It analyses the extent of CSR education, the different ways in which it is defined and the levels of teaching. The paper provides an account of the efforts that are being made to mainstream CSR teaching and of the teaching methods deployed. It considers drivers of CSR courses, particularly based on historical development and the anticipation of future success being dependent on more institutional drivers. Finally it considers main developments in CSR research both by business school faculty and students, tomorrow´s researchers and the resources devoted to CSR research. The conclusion includes questions that detected furt

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on New Horizons in Education - INTE 2013

  • ISBN

  • ISSN

    2146-7358

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    772-782

  • Název nakladatele

    The Association of Science, Education and Technology

  • Místo vydání

    Neuvedeno

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    25. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku