The role of human resource management in the hospitality and tourism industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002575" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002575 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The role of human resource management in the hospitality and tourism industry
Popis výsledku v původním jazyce
Human resources represent the people in the process. The human factor plays a very important role in tourism industry and hospitality, mainly the quality of human resources. On the one hand works employees who provide services, on the other hand, customers who consume these services. In the selection of staff is necessary to consider not only their skills, but also communication skills, ability to deal with crisis situations, stress resistance, etc. People are part of the product offered, because they come into direct contact with customers and can directly affect customer satisfaction with the services offered. In this article, I pay attention to role of human resource management in the hospitality and tourism industry
Název v anglickém jazyce
The role of human resource management in the hospitality and tourism industry
Popis výsledku anglicky
Human resources represent the people in the process. The human factor plays a very important role in tourism industry and hospitality, mainly the quality of human resources. On the one hand works employees who provide services, on the other hand, customers who consume these services. In the selection of staff is necessary to consider not only their skills, but also communication skills, ability to deal with crisis situations, stress resistance, etc. People are part of the product offered, because they come into direct contact with customers and can directly affect customer satisfaction with the services offered. In this article, I pay attention to role of human resource management in the hospitality and tourism industry
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků nterdisciplinární mezinárodní vedecké konference doktorandů a odborných astistentů - QUAERE 2014
ISBN
978-80-87952-04-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
290-295
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
26. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—