Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of human resource management in the hospitality and tourism industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002575" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of human resource management in the hospitality and tourism industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Human resources represent the people in the process. The human factor plays a very important role in tourism industry and hospitality, mainly the quality of human resources. On the one hand works employees who provide services, on the other hand, customers who consume these services. In the selection of staff is necessary to consider not only their skills, but also communication skills, ability to deal with crisis situations, stress resistance, etc. People are part of the product offered, because they come into direct contact with customers and can directly affect customer satisfaction with the services offered. In this article, I pay attention to role of human resource management in the hospitality and tourism industry

  • Název v anglickém jazyce

    The role of human resource management in the hospitality and tourism industry

  • Popis výsledku anglicky

    Human resources represent the people in the process. The human factor plays a very important role in tourism industry and hospitality, mainly the quality of human resources. On the one hand works employees who provide services, on the other hand, customers who consume these services. In the selection of staff is necessary to consider not only their skills, but also communication skills, ability to deal with crisis situations, stress resistance, etc. People are part of the product offered, because they come into direct contact with customers and can directly affect customer satisfaction with the services offered. In this article, I pay attention to role of human resource management in the hospitality and tourism industry

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků nterdisciplinární mezinárodní vedecké konference doktorandů a odborných astistentů - QUAERE 2014

  • ISBN

    978-80-87952-04-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    290-295

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku