Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Can a Health-Care Business Achieve Strategy Elasticity in a Crisis Environment?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002585" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01396-1_9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01396-1_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01396-1_9" target="_blank" >10.1007/978-3-319-01396-1_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Can a Health-Care Business Achieve Strategy Elasticity in a Crisis Environment?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on specific area of entrepreneurship - health care services. Insufficient commercial business knowledge by the managers of SME health care businesses and a lack of entrepreneurial skills relative to the medical care industry could alsobe considered barriers to growth or barriers to survival within a crisis environment. An analysis of the strategic elasticity of small a health care organisation could help find an answer to the question of how this specialised business segment, with its multi-faceted sources of finance, might deal with challenges from the external environment and what mixture of strategies might they use to achieve their goals. This will allow the organisations to be proactive with regard to market risk and to construct their own model of behaviour under the four pillars of crisis strategic behaviour - marketing, financial, personal and plan of supply of services. This paper compares the original options of measurement based on modelling with ROC cur

  • Název v anglickém jazyce

    How Can a Health-Care Business Achieve Strategy Elasticity in a Crisis Environment?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on specific area of entrepreneurship - health care services. Insufficient commercial business knowledge by the managers of SME health care businesses and a lack of entrepreneurial skills relative to the medical care industry could alsobe considered barriers to growth or barriers to survival within a crisis environment. An analysis of the strategic elasticity of small a health care organisation could help find an answer to the question of how this specialised business segment, with its multi-faceted sources of finance, might deal with challenges from the external environment and what mixture of strategies might they use to achieve their goals. This will allow the organisations to be proactive with regard to market risk and to construct their own model of behaviour under the four pillars of crisis strategic behaviour - marketing, financial, personal and plan of supply of services. This paper compares the original options of measurement based on modelling with ROC cur

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Social entrepreneurship: Leveraging Economic, Political, and Cultural Dimensions.

  • ISBN

    978-3-319-01395-4

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    195-217

  • Počet stran knihy

    363

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Neuvedeno

  • Kód UT WoS kapitoly