Interkulturní vztahy, etnocentrismus a role školního dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002631" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002631 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní vztahy, etnocentrismus a role školního dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá vliv etnocentrismu a multikulturalismu na vzdělávání v minulosti a v přítomnosti. Příspěvek se rovněž zaměřuje na dopady globalizace jko jsou přistěhovalectví a jejich vliv na vnímání evropské a národní identity. Cílem článku je představit, jakou roli hrály různé interpretace národní minulosti hrály ve změnách školního dějepisu v průběhu jednotlivých období.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Relations, Ethnocentrism and role of the School History
Popis výsledku anglicky
This paper deals with influence of ethnocentrism and multiculturalism on education in the past and present. The article also focused on impacts of globalisation as immigration and its consequences for perceptions of European and national identity. It isthe purpose of the paper to give the idea of what role those different interpretations of national past have been playing in changes of school history throughout particular periods.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
48-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—