Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní dějepis jako forma komunikace historických faktů a jeho problémy v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230000489" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0000489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní dějepis jako forma komunikace historických faktů a jeho problémy v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je popsat transformaci českého školního dějepisu jako formy komunikace. Článek srovnává vnímání identity českého národa a jeho zájmů v minulosti a v přítomnosti. Tato analýza se především snaží nalézt odpovědi na následující otázku: Jak dlouhodobé formování národní identity ovlivňuje školní dějepis? Zvláštní pozornost je přitom věnována výuce moderních dějin.

  • Název v anglickém jazyce

    School history as a Form of the Communication of historical facts and its problems in CR

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to describe the transformation of Czech school history as source of communication. The paper confronts the perception of identity of the Czech nation and its interest in the past and on the present. This analysis tries in the first place to find out answers to the following question: How the long-term shaping of the Czech national identity influences the school history? Special attention is paid to the teaching of modern history.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Zarządzanie i komunikacja społeczna w edukacji. Kontekst, struktura, środowisko

  • ISBN

    978-83-7611-753-9

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    267

  • Název nakladatele

    Wydawnictvo Adam Marszałek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Kód UT WoS kapitoly