Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kánon velkých Čechů a jeho role při formování národní identity mládeže prostřednictvím školní výuky dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA2002301" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A2002301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ejournals.eu/Studia-Historica-Gedanensia/" target="_blank" >http://www.ejournals.eu/Studia-Historica-Gedanensia/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kánon velkých Čechů a jeho role při formování národní identity mládeže prostřednictvím školní výuky dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Snahou studie je postihnout intenci výuky dějepisu na českých ZŠ a SŠ v ČSR v letech 1918-1938 s ohledem na její možné formování národní identity školní mládeže demokratického mnohonárodnostního státu. Činí tak na základě analýzy stěžejních školských dokumentů a zejména učebnic dějepisu. Cílem je ukázat, do jaké míry byla dějepisná výuka zasažena nacionalismem nově utvářeného státu, stereotypními pohledy na sousední národy a země a nakolik zohledňovala historické tradice jiných národů meziválečného Československa. Obsahová analýza si všímá vybraných učebnicových narativů, u nichž bylo možno předpokládat určitou stereotypizaci při vytváření obrazu „velkých Čechů“ jakožto základu pro posílení české národní identity. Tyto obrazy jsou konfrontovány s jejich proměnou v období vlády komunistického režimu.

  • Název v anglickém jazyce

    Canon of great Czechs and its role by formation of national identity of school children through history teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This study is based analysis of the key educational documents and history textbooks. It deals with intentions of history teaching at the Czech elementary and secondary schools in Czechoslovakia during 1918-1938 with regard to possible formation of national identity of schoolchildren in the democratic multinational state. The aim is to demonstrate to which extent the history teaching has been affected by issues such as the nationalism of the newly formed state, stereotyped ideas about neighbouring nations and countries and also to which extent the historical traditions of other nations in the interwar Czechoslovakia were considered. Content analysis focused on selected textbook narratives with possibility to assume certain stereotypes in creating images of great Czechs as a basis for strengthening the Czech national identity. These images are confronted with their transformation during the period of the communist regime.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia historica Gedanensia

  • ISSN

    2081-3309

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    100-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus