Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Precedence analysis of the relations in the segment of private higher education in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002678" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Precedence analysis of the relations in the segment of private higher education in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Private higher education has an important position in the educational process. It is a significant part of the education system in the Czech Republic. Penetration of business into the education system and its commercialization has two mání implications.The first one is positive. Private sector specifies requirements for degree courses and employability of graduates in the natural way. The negative implication is the penetration of property and ownership relations in order to profit rather than to provide quality education. The paper deals with the relations between business entities operating in the segment of private schools, mutual penetration of individual entities and with ownership relations. The aim is to uncover ownership relations and making them transparent. This can lead to substantial savings in funding. By finding linkages between entities, ownership priorities can be revealed and prioritization of profit over the education can be prevented. At the same time, proprietarily

  • Název v anglickém jazyce

    Precedence analysis of the relations in the segment of private higher education in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    Private higher education has an important position in the educational process. It is a significant part of the education system in the Czech Republic. Penetration of business into the education system and its commercialization has two mání implications.The first one is positive. Private sector specifies requirements for degree courses and employability of graduates in the natural way. The negative implication is the penetration of property and ownership relations in order to profit rather than to provide quality education. The paper deals with the relations between business entities operating in the segment of private schools, mutual penetration of individual entities and with ownership relations. The aim is to uncover ownership relations and making them transparent. This can lead to substantial savings in funding. By finding linkages between entities, ownership priorities can be revealed and prioritization of profit over the education can be prevented. At the same time, proprietarily

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTE2014

  • ISBN

  • ISSN

    2146-7358

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    780-789

  • Název nakladatele

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • Místo vydání

    Paříž

  • Místo konání akce

    Paříž

  • Datum konání akce

    24. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku