Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

To some Disparities between National and Global Education in the European Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002758" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    To some Disparities between National and Global Education in the European Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with education disparities in the Czech and European context which are represented, for instance, by syllabuses, education programmes, approach to competencies and transition from an information and knowledge-based society to a society highly skills-orientated. The paper concentrates on tertiary education as a part of education and training systems of a lifelong learning which is one of the challenges of a strategic framework for European cooperation in this field. The paper provides some figures from The Czech Republic aiming to show the differences throughout the regions within the population aged between 25 and 64 participating in education and training. All levels of education and training, including tertiary need to be made more attractive and efficient to enable all citizens to acquire key competencies to ensure their employability in today's labour market. There are a lot of possibilities and challenges for not only tertiary education to reflect the needs of our

  • Název v anglickém jazyce

    To some Disparities between National and Global Education in the European Context

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with education disparities in the Czech and European context which are represented, for instance, by syllabuses, education programmes, approach to competencies and transition from an information and knowledge-based society to a society highly skills-orientated. The paper concentrates on tertiary education as a part of education and training systems of a lifelong learning which is one of the challenges of a strategic framework for European cooperation in this field. The paper provides some figures from The Czech Republic aiming to show the differences throughout the regions within the population aged between 25 and 64 participating in education and training. All levels of education and training, including tertiary need to be made more attractive and efficient to enable all citizens to acquire key competencies to ensure their employability in today's labour market. There are a lot of possibilities and challenges for not only tertiary education to reflect the needs of our

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2st International Conference on European Integration 2014

  • ISBN

    978-80-248-3388-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    36-42

  • Název nakladatele

    VŠB-Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    15. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000346144900003