Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Viral Advertising: Popularity and Willingness to Share Among the Czech Internet Population

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002800" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Viral Advertising: Popularity and Willingness to Share Among the Czech Internet Population

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents results of primary quantitative research on viral advertising with focus on popularity and willingness to share viral video among Czech Internet population. It starts with brief theoretical debate on viral advertising, which is used for the comparison of the results. For purpose of collecting data, online questionnaire survey was given to 384 respondents. Statistics utilized in this research included frequency, percentage, correlation and Pearson's Chi-square test. Data was evaluatedusing SPSS software. The research analysis disclosed high popularity of viral advertising video among Czech Internet population but implies lower willingness to share it. Significant relationship between likability of viral video technique and age of the viewer was found.

  • Název v anglickém jazyce

    Viral Advertising: Popularity and Willingness to Share Among the Czech Internet Population

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents results of primary quantitative research on viral advertising with focus on popularity and willingness to share viral video among Czech Internet population. It starts with brief theoretical debate on viral advertising, which is used for the comparison of the results. For purpose of collecting data, online questionnaire survey was given to 384 respondents. Statistics utilized in this research included frequency, percentage, correlation and Pearson's Chi-square test. Data was evaluatedusing SPSS software. The research analysis disclosed high popularity of viral advertising video among Czech Internet population but implies lower willingness to share it. Significant relationship between likability of viral video technique and age of the viewer was found.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICBEFSM 2014 : XII International Conference on Business, Economics, Financial Sciences and Management

  • ISBN

  • ISSN

    1307-6892

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1341 - 1344

  • Název nakladatele

    Neuvedeno

  • Místo vydání

    Neuvedeno

  • Místo konání akce

    Londýn

  • Datum konání akce

    26. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku