Viral Advertising: Popularity and Willingness to Share Among the Czech Internet Population
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002800" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Viral Advertising: Popularity and Willingness to Share Among the Czech Internet Population
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents results of primary quantitative research on viral advertising with focus on popularity and willingness to share viral video among Czech Internet population. It starts with brief theoretical debate on viral advertising, which is used for the comparison of the results. For purpose of collecting data, online questionnaire survey was given to 384 respondents. Statistics utilized in this research included frequency, percentage, correlation and Pearson's Chi-square test. Data was evaluatedusing SPSS software. The research analysis disclosed high popularity of viral advertising video among Czech Internet population but implies lower willingness to share it. Significant relationship between likability of viral video technique and age of the viewer was found.
Název v anglickém jazyce
Viral Advertising: Popularity and Willingness to Share Among the Czech Internet Population
Popis výsledku anglicky
This paper presents results of primary quantitative research on viral advertising with focus on popularity and willingness to share viral video among Czech Internet population. It starts with brief theoretical debate on viral advertising, which is used for the comparison of the results. For purpose of collecting data, online questionnaire survey was given to 384 respondents. Statistics utilized in this research included frequency, percentage, correlation and Pearson's Chi-square test. Data was evaluatedusing SPSS software. The research analysis disclosed high popularity of viral advertising video among Czech Internet population but implies lower willingness to share it. Significant relationship between likability of viral video technique and age of the viewer was found.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICBEFSM 2014 : XII International Conference on Business, Economics, Financial Sciences and Management
ISBN
—
ISSN
1307-6892
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1341 - 1344
Název nakladatele
Neuvedeno
Místo vydání
Neuvedeno
Místo konání akce
Londýn
Datum konání akce
26. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—