Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Production Function Implementation in an Agent-Based Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003552" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJSPM.2015.070459" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJSPM.2015.070459</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJSPM.2015.070459" target="_blank" >10.1504/IJSPM.2015.070459</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Production Function Implementation in an Agent-Based Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to describe the seller-to-customer negotiation in the business processes (sales) of a virtual company. Based on it we propose an innovative approach to simulate, investigate and to predict some of the key performance indicators ofa trading company. The methods used to implement the simulation framework in the form of multi-agent system come out of the agent-based modeling and simulation techniques. The framework should be a basic part of a management information system operatingin the integration with real system of a company (e.g. ERP system). The paper firstly presents some of the existing theories about consumer behavior and the types of factors influencing it. Secondly, characterizes multi-agent model of a virtual company,the agents participating in the seller-to-customer negotiation, and the production function. Finally, the simulation results and their validation are described. To conclude, the proposed approach with the use of seller-to-customer negoti

  • Název v anglickém jazyce

    Production Function Implementation in an Agent-Based Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to describe the seller-to-customer negotiation in the business processes (sales) of a virtual company. Based on it we propose an innovative approach to simulate, investigate and to predict some of the key performance indicators ofa trading company. The methods used to implement the simulation framework in the form of multi-agent system come out of the agent-based modeling and simulation techniques. The framework should be a basic part of a management information system operatingin the integration with real system of a company (e.g. ERP system). The paper firstly presents some of the existing theories about consumer behavior and the types of factors influencing it. Secondly, characterizes multi-agent model of a virtual company,the agents participating in the seller-to-customer negotiation, and the production function. Finally, the simulation results and their validation are described. To conclude, the proposed approach with the use of seller-to-customer negoti

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Journal of Simulation and Process Modeling

  • ISBN

  • ISSN

    1740-2123

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    156-162

  • Název nakladatele

    Inderscience Publishers

  • Místo vydání

    Netherlands

  • Místo konání akce

    Athens

  • Datum konání akce

    25. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku