Production Function Implementation in an Agent-Based Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003552" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJSPM.2015.070459" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJSPM.2015.070459</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJSPM.2015.070459" target="_blank" >10.1504/IJSPM.2015.070459</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Production Function Implementation in an Agent-Based Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to describe the seller-to-customer negotiation in the business processes (sales) of a virtual company. Based on it we propose an innovative approach to simulate, investigate and to predict some of the key performance indicators ofa trading company. The methods used to implement the simulation framework in the form of multi-agent system come out of the agent-based modeling and simulation techniques. The framework should be a basic part of a management information system operatingin the integration with real system of a company (e.g. ERP system). The paper firstly presents some of the existing theories about consumer behavior and the types of factors influencing it. Secondly, characterizes multi-agent model of a virtual company,the agents participating in the seller-to-customer negotiation, and the production function. Finally, the simulation results and their validation are described. To conclude, the proposed approach with the use of seller-to-customer negoti
Název v anglickém jazyce
Production Function Implementation in an Agent-Based Simulation
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to describe the seller-to-customer negotiation in the business processes (sales) of a virtual company. Based on it we propose an innovative approach to simulate, investigate and to predict some of the key performance indicators ofa trading company. The methods used to implement the simulation framework in the form of multi-agent system come out of the agent-based modeling and simulation techniques. The framework should be a basic part of a management information system operatingin the integration with real system of a company (e.g. ERP system). The paper firstly presents some of the existing theories about consumer behavior and the types of factors influencing it. Secondly, characterizes multi-agent model of a virtual company,the agents participating in the seller-to-customer negotiation, and the production function. Finally, the simulation results and their validation are described. To conclude, the proposed approach with the use of seller-to-customer negoti
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Journal of Simulation and Process Modeling
ISBN
—
ISSN
1740-2123
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
156-162
Název nakladatele
Inderscience Publishers
Místo vydání
Netherlands
Místo konání akce
Athens
Datum konání akce
25. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—