Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Agents Negotiation in a Trading Company Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002196" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002196 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Agents Negotiation in a Trading Company Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to propose an innovative approach to describe the customer behavior in the trading processes of a virtual company. Agent-based modeling and simulation techniques are used to implement a multi-agent system to serve as a simulationframework. The framework should be a basic part of a management system operating in the integration with real system of a company (e.g. ERP system) to investigate and to predict chosen business metrics of a company. This will ensure the management of acompany to support their decision-making processes. The paper firstly presents some of the existing theories about consumer behavior and the types of factors influencing it. Secondly, characterizes multi-agent model of a virtual company, the agents participating in the seller-customer negotiation, and the production function. The production function is used to count the product price while negotiating. Lastly, the simulation results and their validation are described. To sum up, the prop

  • Název v anglickém jazyce

    On Agents Negotiation in a Trading Company Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to propose an innovative approach to describe the customer behavior in the trading processes of a virtual company. Agent-based modeling and simulation techniques are used to implement a multi-agent system to serve as a simulationframework. The framework should be a basic part of a management system operating in the integration with real system of a company (e.g. ERP system) to investigate and to predict chosen business metrics of a company. This will ensure the management of acompany to support their decision-making processes. The paper firstly presents some of the existing theories about consumer behavior and the types of factors influencing it. Secondly, characterizes multi-agent model of a virtual company, the agents participating in the seller-customer negotiation, and the production function. The production function is used to count the product price while negotiating. Lastly, the simulation results and their validation are described. To sum up, the prop

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    25th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2013

  • ISBN

    978-88-97999-22-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    14-18

  • Název nakladatele

    DIME Universita di Genova

  • Místo vydání

    Rende

  • Místo konání akce

    Atény

  • Datum konání akce

    25. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku