Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Philanthropy: the Case Study in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003620" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Philanthropy: the Case Study in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is focused on corporate philanthropy, one aspect of the extensive concept of corporate social responsibility (CSR). CSR requires corporations to optimize rather than maximize their profits, taking into considerations a triple bottom line of economic, social, and environmental values. CSR has been characterized as the concept in a variety of ways such as legally complying with the letter of the law, complying with the social and environmental codes of conduct engaging in corporate philanthropy,and the broader impact that business has on society among others. The aim of the current paper is to examine the philanthropic behaviour of large corporations in the Czech Republic based on the analysis of data provided by the companies. Furthermore, they are also identified the principal domains of corporate philanthropy these companies and describe the behaviours with common factors. In particular, we analyse the existing conditions that develop philanthropy approach for all organizat

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Philanthropy: the Case Study in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The study is focused on corporate philanthropy, one aspect of the extensive concept of corporate social responsibility (CSR). CSR requires corporations to optimize rather than maximize their profits, taking into considerations a triple bottom line of economic, social, and environmental values. CSR has been characterized as the concept in a variety of ways such as legally complying with the letter of the law, complying with the social and environmental codes of conduct engaging in corporate philanthropy,and the broader impact that business has on society among others. The aim of the current paper is to examine the philanthropic behaviour of large corporations in the Czech Republic based on the analysis of data provided by the companies. Furthermore, they are also identified the principal domains of corporate philanthropy these companies and describe the behaviours with common factors. In particular, we analyse the existing conditions that develop philanthropy approach for all organizat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts, SGEM 2015, Volume 1

  • ISBN

    978-619-7105-44-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    381-388

  • Název nakladatele

    SGEM International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts

  • Místo vydání

    Sofia, Bulgaria

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku