Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Corporate Philanthropy in CSR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43907115" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43907115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Corporate Philanthropy in CSR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate philanthropy is a key component of larger concept, Corporate Social Responsibility. Both terms are often interchanged. While corporate philanthropy focuses more on support of required fields and publicly beneficial projects CSR is a concept focusing on general impact of company's actions on society, namely both on national and global level. This paper deals with the first - more specific- term: ""corporate philanthropy"". Many companies do not have their own philanthropic strategy or they evendo not include philanthropic activities in their business strategy. One of the reasons is their insufficient knowledge of possibilities in this area and wrong surmise that philanthropy is too costly. The results of this paper are supported by the analysis of legislative environment, desk research as well as primary data evaluation in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Corporate Philanthropy in CSR

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate philanthropy is a key component of larger concept, Corporate Social Responsibility. Both terms are often interchanged. While corporate philanthropy focuses more on support of required fields and publicly beneficial projects CSR is a concept focusing on general impact of company's actions on society, namely both on national and global level. This paper deals with the first - more specific- term: ""corporate philanthropy"". Many companies do not have their own philanthropic strategy or they evendo not include philanthropic activities in their business strategy. One of the reasons is their insufficient knowledge of possibilities in this area and wrong surmise that philanthropy is too costly. The results of this paper are supported by the analysis of legislative environment, desk research as well as primary data evaluation in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Corporate Social Responsibility and Human Resource Management in V4 Countries: Proceedings

  • ISBN

    978-80-552-1432-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    19-26

  • Název nakladatele

    Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku