Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-formal Adult Education in Contexts of Globalization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003725" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-formal Adult Education in Contexts of Globalization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of non-formal adult education in the Czech Republic. In the introduction the issue of education is set in deeper political, cultural,philosophical, pedagogical and financial contexts, which are, together with the labour market common denominators of the changes in the field of education in the 21st century. The next part of the paper pays attention to the selection of professional literature in adult education with an emphasis on the concept of a society of knowledge and the concept of a learning society. In the next part of the paper the goal, hypotheses, and research methodology are described. The goal is to compare the total participation and average number of hours spent on non-formal education for persons between 25and 64 years of age in the Czech Republic compared with European countries, a comparison of the participation in non-formal education according to the economic situation of those persons and involvement in non-formal education in the Czec

  • Název v anglickém jazyce

    Non-formal Adult Education in Contexts of Globalization

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of non-formal adult education in the Czech Republic. In the introduction the issue of education is set in deeper political, cultural,philosophical, pedagogical and financial contexts, which are, together with the labour market common denominators of the changes in the field of education in the 21st century. The next part of the paper pays attention to the selection of professional literature in adult education with an emphasis on the concept of a society of knowledge and the concept of a learning society. In the next part of the paper the goal, hypotheses, and research methodology are described. The goal is to compare the total participation and average number of hours spent on non-formal education for persons between 25and 64 years of age in the Czech Republic compared with European countries, a comparison of the participation in non-formal education according to the economic situation of those persons and involvement in non-formal education in the Czec

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Central European Conference in Finace and Economics

  • ISBN

    978-80-553-2467-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    70-79

  • Název nakladatele

    Technical University of Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    30. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku