Does buying behaviour affect how persuasive certain marketing communication tools are? Case of Czech single-living consumers.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003793" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Does buying behaviour affect how persuasive certain marketing communication tools are? Case of Czech single-living consumers.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to describe relations between reported buying behaviour among Czech singles and their admitted influence of specific marketing communication tools on their purchase decision process. This study involved a quantitative research where 702 single living persons with own income participated in self-administrated questionnaire. Data was obtained through two independent online panels. We used Chi-square to process the data and determine which type of 3 buying behaviour significantly affects attitudes towards 8 specific marketing communication tools. We found 12 cases where marketing communication influence differs according to stated behaviour characteristics.
Název v anglickém jazyce
Does buying behaviour affect how persuasive certain marketing communication tools are? Case of Czech single-living consumers.
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to describe relations between reported buying behaviour among Czech singles and their admitted influence of specific marketing communication tools on their purchase decision process. This study involved a quantitative research where 702 single living persons with own income participated in self-administrated questionnaire. Data was obtained through two independent online panels. We used Chi-square to process the data and determine which type of 3 buying behaviour significantly affects attitudes towards 8 specific marketing communication tools. We found 12 cases where marketing communication influence differs according to stated behaviour characteristics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity 2015.
ISBN
978-80-8105-780-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
92-106
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—