Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does buying behaviour affect how persuasive certain marketing communication tools are? Case of Czech single-living consumers.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003793" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does buying behaviour affect how persuasive certain marketing communication tools are? Case of Czech single-living consumers.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to describe relations between reported buying behaviour among Czech singles and their admitted influence of specific marketing communication tools on their purchase decision process. This study involved a quantitative research where 702 single living persons with own income participated in self-administrated questionnaire. Data was obtained through two independent online panels. We used Chi-square to process the data and determine which type of 3 buying behaviour significantly affects attitudes towards 8 specific marketing communication tools. We found 12 cases where marketing communication influence differs according to stated behaviour characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Does buying behaviour affect how persuasive certain marketing communication tools are? Case of Czech single-living consumers.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to describe relations between reported buying behaviour among Czech singles and their admitted influence of specific marketing communication tools on their purchase decision process. This study involved a quantitative research where 702 single living persons with own income participated in self-administrated questionnaire. Data was obtained through two independent online panels. We used Chi-square to process the data and determine which type of 3 buying behaviour significantly affects attitudes towards 8 specific marketing communication tools. We found 12 cases where marketing communication influence differs according to stated behaviour characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity 2015.

  • ISBN

    978-80-8105-780-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    92-106

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie UCM Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    10. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku