Effective Marketing Communication Tools in the Market of Czech Singles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003573" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003573 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effective Marketing Communication Tools in the Market of Czech Singles
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with consumer behaviour of specific target group "Singles" in the Czech Republic with emphasis on marketing communication tools. This article describes only a partial output of the primary marketing research related to the market of Czech Singles. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well as propose adequate marketing communication approaches. Article determinates the theoretical concept of marketing communication in the introductory section. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. Mobile advertising has been evaluated as a lowest to have an impact on consumer decision to buy a product.
Název v anglickém jazyce
Effective Marketing Communication Tools in the Market of Czech Singles
Popis výsledku anglicky
The article deals with consumer behaviour of specific target group "Singles" in the Czech Republic with emphasis on marketing communication tools. This article describes only a partial output of the primary marketing research related to the market of Czech Singles. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well as propose adequate marketing communication approaches. Article determinates the theoretical concept of marketing communication in the introductory section. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. Mobile advertising has been evaluated as a lowest to have an impact on consumer decision to buy a product.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity - Explosion of Innovations
ISBN
978-80-8105-666-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
43-55
Název nakladatele
Fakulta Masmediálnej Komunikácie Univerzity Sv. Cyrila a Metoda v Trnavě
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice, Slovensko
Datum konání akce
4. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358899600003