Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effective Marketing Communication Tools in the Market of Czech Singles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003573" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003573 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effective Marketing Communication Tools in the Market of Czech Singles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with consumer behaviour of specific target group "Singles" in the Czech Republic with emphasis on marketing communication tools. This article describes only a partial output of the primary marketing research related to the market of Czech Singles. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well as propose adequate marketing communication approaches. Article determinates the theoretical concept of marketing communication in the introductory section. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. Mobile advertising has been evaluated as a lowest to have an impact on consumer decision to buy a product.

  • Název v anglickém jazyce

    Effective Marketing Communication Tools in the Market of Czech Singles

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with consumer behaviour of specific target group "Singles" in the Czech Republic with emphasis on marketing communication tools. This article describes only a partial output of the primary marketing research related to the market of Czech Singles. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well as propose adequate marketing communication approaches. Article determinates the theoretical concept of marketing communication in the introductory section. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. Mobile advertising has been evaluated as a lowest to have an impact on consumer decision to buy a product.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity - Explosion of Innovations

  • ISBN

    978-80-8105-666-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    43-55

  • Název nakladatele

    Fakulta Masmediálnej Komunikácie Univerzity Sv. Cyrila a Metoda v Trnavě

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice, Slovensko

  • Datum konání akce

    4. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358899600003