Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Product Policy Perception by the Specific Segment "Singles" in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002768" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Product Policy Perception by the Specific Segment "Singles" in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with consumer behavior of specific target group "Singles" in the Czech Republic with emphasis on product policy and brand importance. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well ascreate a description of this segment by proposing adequate marketing approaches. Paper determinates the theoretical concept of segmentation in the introductory section. Then in the context of orientation analysis the available foreign and domestic secondary information regarding the issues of "singles" have been analysed. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. The sub-segments of the target group have been for

  • Název v anglickém jazyce

    The Product Policy Perception by the Specific Segment "Singles" in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with consumer behavior of specific target group "Singles" in the Czech Republic with emphasis on product policy and brand importance. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well ascreate a description of this segment by proposing adequate marketing approaches. Paper determinates the theoretical concept of segmentation in the introductory section. Then in the context of orientation analysis the available foreign and domestic secondary information regarding the issues of "singles" have been analysed. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. The sub-segments of the target group have been for

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings from IX. International Conference on Applied Business Research ICABR 2014

  • ISBN

    978-80-7509-223-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    624-632

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Talca, Chile

  • Datum konání akce

    6. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku