Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Purchasing Habits of Specific Target Group"Czech Singles" with emphasis on the distribution Channels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003631" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Purchasing Habits of Specific Target Group"Czech Singles" with emphasis on the distribution Channels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with purchasing habits of specific target group "Czech Singles" in the Czech Republic. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well as create a complete description of this segment by proposing adequate marketing approaches with emphasis on distribution channels. Typology of "Singles" has not been yet well defined and foreign research outputs differ in certain aspects. Paper determinates the theoretical concept of consumer buying behaviour and distribution policy in the introductory section. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the three largest cities in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. The sub-segments of the target

  • Název v anglickém jazyce

    Purchasing Habits of Specific Target Group"Czech Singles" with emphasis on the distribution Channels

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with purchasing habits of specific target group "Czech Singles" in the Czech Republic. The aim of the article is to assess the significance and market potential of this segment, as well as create a complete description of this segment by proposing adequate marketing approaches with emphasis on distribution channels. Typology of "Singles" has not been yet well defined and foreign research outputs differ in certain aspects. Paper determinates the theoretical concept of consumer buying behaviour and distribution policy in the introductory section. The major part of paper is devoted to primary marketing research. For purpose of collecting data, the method of questioning (combination of off-line and on-line approach) was chosen with the use of social networks. The questionnaire was given to 390 respondents living in the three largest cities in the Czech Republic. The data were analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. The sub-segments of the target

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences @ Arts SGEM 2015

  • ISBN

    978-619-7105-48-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    691-698

  • Název nakladatele

    Neuvedeno

  • Místo vydání

    Sofia, Bulharsko

  • Místo konání akce

    Albena, Bulharsko

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku