Marketingové vnímání vymezeného segmentu zákazníků na trhu finančních služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003567" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003567 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Marketingové vnímání vymezeného segmentu zákazníků na trhu finančních služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zaměřil na popis chování vymezené cílové skupiny zákazníků na trhu finančních služeb v České republice (Moravskoslezském kraji), a to ve věkové kategorii 50 - 60 let. Až do nedávné doby poskytovatelé finančních služeb měli malý zájem zacílit nabídku služeb na tuto specifickou skupinu zákazníků. Starší zákazníci (senioři) jsou často vnímání jako podnikatelsky neperspektivní. V současné době však pomalu začínají české podnikatelské subjekty reagovat na skutečnost, že senioři mohou mít větší finanční zdroje než mladší věkové skupiny. Tento segment má zároveň vyšší nároky a očekávání v oblasti poskytovaných služeb než dříve. Nezanedbatelnou skutečností je také fakt, že velikost tohoto segmentu díky probíhajícím demografickým změnám se zvětšuje. V oblasti marketingu, to znamená adaptaci na nové rozvrstvení společnosti, definování nových cílových skupin, hledání vhodných způsobů, jak získat, udržet a komunikovat s touto skupinou zákazníků. Pro potřeby tohoto článku byly anal
Název v anglickém jazyce
Marketing perception of the Defined Customers´Segment in the Financial Services Market
Popis výsledku anglicky
The paper deals with behaviour of the segment 50+ in the financial market in the Czech Republic (Moravian-Silesian Region). This segment could be said as the strong market power and it can be a crucial business potential for financial business units. Themain defined objective of this paper is description of the customers´ behaviour of the segment 50-60 years in the financial market in the Czech Republic (Moravian-Silesian Region) in the area of product, price, distribution and marketing communication policy. This paper is based on secondary data and data from primary marketing research. Paper determinates the basic problem areas as well as definition of financial services marketing, population aging in the Czech Republic, defining the primary researchproblem, hypotheses and primary research methodology. Finally the hypotheses are assessed and suitable marketing approach to selected segment at age of 50-60 years is proposed according to marketing research findings.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
XV
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
119-129
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—