Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Singles in Czech Republic as a Specific Market Segment in Financial Services Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003595" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Singles in Czech Republic as a Specific Market Segment in Financial Services Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The segment "Singles" could be said as the strong market power. With continuously rising importance for marketing managers in companies providing financial services it can have a crucial business potential for financial business units. The objective of this paper is to provide readers the description of partial output of the primary marketing research with focus on marketing of financial services for the defined segment. Paper determinates the basic problem areas as well as definition of the segment singles, financial services marketing, defining the primary research problem and primary research methodology. Results showed high popularity of pension plans, building savings and life insurance among the studied segment. Furthermore the average number ofutilized financial product has been detected as well as tendency of consumers to purchase more products as their income raises till certain saturation. The research analysis disclosed different usage of financial products based on gender

  • Název v anglickém jazyce

    Singles in Czech Republic as a Specific Market Segment in Financial Services Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    The segment "Singles" could be said as the strong market power. With continuously rising importance for marketing managers in companies providing financial services it can have a crucial business potential for financial business units. The objective of this paper is to provide readers the description of partial output of the primary marketing research with focus on marketing of financial services for the defined segment. Paper determinates the basic problem areas as well as definition of the segment singles, financial services marketing, defining the primary research problem and primary research methodology. Results showed high popularity of pension plans, building savings and life insurance among the studied segment. Furthermore the average number ofutilized financial product has been detected as well as tendency of consumers to purchase more products as their income raises till certain saturation. The research analysis disclosed different usage of financial products based on gender

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2210-2216

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Neuvedeno

  • Místo konání akce

    Amsterdam, Nizozemí

  • Datum konání akce

    7. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku