Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning as a Backbone for E-government in Czech Republic in 2015

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010446" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJCEELL.2016.075044" target="_blank" >http://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJCEELL.2016.075044</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJCEELL.2016.075044" target="_blank" >10.1504/IJCEELL.2016.075044</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning as a Backbone for E-government in Czech Republic in 2015

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces e-learning support for the eGovernment implementation in public administration services in Czech Republic in 2015. There are many contemporary approaches in studying the public administration courses in Czech universities. One of them, and maybe the most successful, is the e-learning in the form of Learning Management System. E-learning enables students and employees to study online courses with many advantages. The nature of public administration (eGovernment) naturally calls for online form of study. Firstly, the paper describes the eGovernment state in 2015, and Czech POINT platform and the requirements, which should modern learning platform fulfil to satisfy potential users of eGovernment services. Secondly, the paper outlines the advantages and the downsides of e-learning. Lastly, it suggests a vision, advantages and a solution for a successful education portal serving to public administration employees, students and citizens.

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning as a Backbone for E-government in Czech Republic in 2015

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces e-learning support for the eGovernment implementation in public administration services in Czech Republic in 2015. There are many contemporary approaches in studying the public administration courses in Czech universities. One of them, and maybe the most successful, is the e-learning in the form of Learning Management System. E-learning enables students and employees to study online courses with many advantages. The nature of public administration (eGovernment) naturally calls for online form of study. Firstly, the paper describes the eGovernment state in 2015, and Czech POINT platform and the requirements, which should modern learning platform fulfil to satisfy potential users of eGovernment services. Secondly, the paper outlines the advantages and the downsides of e-learning. Lastly, it suggests a vision, advantages and a solution for a successful education portal serving to public administration employees, students and citizens.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning

  • ISBN

  • ISSN

    1560-4624

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    60-71

  • Název nakladatele

    Inderscience Enterprises Ltd.

  • Místo vydání

    Netherlands

  • Místo konání akce

    Cieszyn

  • Datum konání akce

    13. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku