Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation to Start-Up a Business in Relationship to Innovations: Does

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010528" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation to Start-Up a Business in Relationship to Innovations: Does

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A motivation to start up could affect all near future of the business unit. This situation is described on case of Moravian-Silesian Region. These results are based on field survey study between 215 entrepreneurs in the Moravian-Silesian region in 2015, where we found a significant relationship between start up motivation and innovations, then affected by company location. The paper argues that level of innovative behaviour is higher in SMEs which have owner-managers who were pull motivated in start-up and lower in those which have owner-managers who are not satisfied with local entrepreneurial conditions. Product innovations are closely connected with opportunity seeking motive to start up (52%). Some start-up entrepreneurs only begin because they would otherwise remain unemployed (5%). In final part of the paper, factor analysis is made to find out main factors, which lead to innovations as stress on size, willingness to participate in education process, strategic thinking or start-up motivation.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation to Start-Up a Business in Relationship to Innovations: Does

  • Popis výsledku anglicky

    A motivation to start up could affect all near future of the business unit. This situation is described on case of Moravian-Silesian Region. These results are based on field survey study between 215 entrepreneurs in the Moravian-Silesian region in 2015, where we found a significant relationship between start up motivation and innovations, then affected by company location. The paper argues that level of innovative behaviour is higher in SMEs which have owner-managers who were pull motivated in start-up and lower in those which have owner-managers who are not satisfied with local entrepreneurial conditions. Product innovations are closely connected with opportunity seeking motive to start up (52%). Some start-up entrepreneurs only begin because they would otherwise remain unemployed (5%). In final part of the paper, factor analysis is made to find out main factors, which lead to innovations as stress on size, willingness to participate in education process, strategic thinking or start-up motivation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference Innovation Management, Enterpreneurship and Corporate Sustainability

  • ISBN

    978-80-245-2153-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    696-704

  • Název nakladatele

    Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    15. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000386957700061