Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategické plánování v malých a středních podnicích: Případová studie z Moravskoslezského kraje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010573" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010573 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategické plánování v malých a středních podnicích: Případová studie z Moravskoslezského kraje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je odpovědět na otázku, zda prvotní motivace k zahájení podnikatelské činnosti ovlivňuje používání metod strategického plánování a řízení. K dosažení tohoto cíle bylo využito výsledků dotazníkového šetření, které proběhlo mezi majiteli malých a středních podniků v Moravskoslezském kraji. Provedené dotazníkové šetření odhalilo propast mezi vyučovanou teorií a využívanou podnikatelskou praxí. Hlavním problémem je veliký nárůst krátkodobého rozhodování, kterým se dá po té vysvětlovat flexibilita malých a středních podniků ve strukturálně postižených okresech Moravskoslezského kraje.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Planning in Small and Medium Sized Companies : A Case Study from Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku anglicky

    Strategic planning may therefore have little value to owners driven by pull motivation. Majority of SMEs do not plan and the reasons why they behave like this are not well understood. For the majority of SME owners business performance often ranks far behind other goals such as autonomy, personal satisfaction and lifestyle. The main goal of this paper is to quantify an relationtioship between motivation of start-up and approach to strategic planning and it is trying on identifying business barriers to planning. This article presents case study from Moravian-Silesian region, where is so high percentage on "non" users of strategic planning methods (76.28%). This number arose from 51.8% in year 2013.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016. Zborník vedeckých prác.

  • ISBN

    978-80-225-4245-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    895-902

  • Název nakladatele

    Ekonóm

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku