Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE PERILS OF DRAWING FROM EUROPEAN FUNDS IN PUBLIC EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010676" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE PERILS OF DRAWING FROM EUROPEAN FUNDS IN PUBLIC EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on specific perils which are dealt with in public education when drawing from financial resources of European funds. The article analyses individual problems encountered by schools in the course of already finished programming period 2007-2013 and it also demonstrates particular absurdities when inspecting the drawing from the financial resources. In the first part, the perils of project management are introduced in general perspective, which is universal for any other project. However, the perils are specified from the perspective of European structural funds and education. In the second part of the article, examples of particular problems of drawing from European subsidies in the sphere of public education are published, with their consequences in case of projects financed in this way. The aim of the article is to draw attention to the possible menaces which are connected with receiving of European funds for applicants, or more precisely for recipients, and to out line ways (recommendations) how to prevent such menaces.

  • Název v anglickém jazyce

    THE PERILS OF DRAWING FROM EUROPEAN FUNDS IN PUBLIC EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on specific perils which are dealt with in public education when drawing from financial resources of European funds. The article analyses individual problems encountered by schools in the course of already finished programming period 2007-2013 and it also demonstrates particular absurdities when inspecting the drawing from the financial resources. In the first part, the perils of project management are introduced in general perspective, which is universal for any other project. However, the perils are specified from the perspective of European structural funds and education. In the second part of the article, examples of particular problems of drawing from European subsidies in the sphere of public education are published, with their consequences in case of projects financed in this way. The aim of the article is to draw attention to the possible menaces which are connected with receiving of European funds for applicants, or more precisely for recipients, and to out line ways (recommendations) how to prevent such menaces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Public Administration 2016: Proceedings of the 11th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-7560-040-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    273-283

  • Název nakladatele

    Univerzity of Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    22. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku