Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVROPSKÉ FONDY - MANAGEMENT RIZIK V OBLASTI VEŘEJNÉHO ŠKOLSTVÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010867" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010867 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EVROPSKÉ FONDY - MANAGEMENT RIZIK V OBLASTI VEŘEJNÉHO ŠKOLSTVÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the programming period 2007-2013, the Czech Republic was allowed to draw 26,7 billion euros from European funds. After joining the European Union in 2004, the Czech Republic gained an access to European funds by means of submitting individual or simplified projects within individual operational programmes. In the period 2007-2013, drawing funds from the European Union expanded to a great extent, but due to the initial project boom a great amount of projects failed to be successful as they were overwhelmed by the risks of project management. In the first part, risks of project management are introduced in general perspective which is universal for any other project. In the second part of the article, examples of risks in European funds are published. The last part of article deals "bad practices" in case of public education. Despite certain imperfections that can occur when drawing funds from the European Union, these funds represent an important financial tool for further growth of competitiveness of schools. The contribution is not only hypothetical, but also presents us with some relevant real-life examples from the sphere of public education in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    EUROPEAN FUNDS - MANAGEMENT OF RISKS IN PUBLIC EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    In the programming period 2007-2013, the Czech Republic was allowed to draw 26,7 billion euros from European funds. After joining the European Union in 2004, the Czech Republic gained an access to European funds by means of submitting individual or simplified projects within individual operational programmes. In the period 2007-2013, drawing funds from the European Union expanded to a great extent, but due to the initial project boom a great amount of projects failed to be successful as they were overwhelmed by the risks of project management. In the first part, risks of project management are introduced in general perspective which is universal for any other project. In the second part of the article, examples of risks in European funds are published. The last part of article deals "bad practices" in case of public education. Despite certain imperfections that can occur when drawing funds from the European Union, these funds represent an important financial tool for further growth of competitiveness of schools. The contribution is not only hypothetical, but also presents us with some relevant real-life examples from the sphere of public education in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SCIENTIFIC PAPERS OF THE UNIVERSITY OF PARDUBICE

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    41

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    206-216

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85038382173