Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Arising need of teachers to actively use project management knowledge in practice: The case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43932149" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43932149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.economics-sociology.eu/files/15_281_Januska.pdf" target="_blank" >http://www.economics-sociology.eu/files/15_281_Januska.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2017/10-2/11" target="_blank" >10.14254/2071-789X.2017/10-2/11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Arising need of teachers to actively use project management knowledge in practice: The case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    European Union subsidy policy gives schools the possibility to improve their budgets and fund various education development projects. Projects have to be carried out by teachers, which increases the need for education in the field of project management. To increase the efficiency and success rate of education development projects it is possible to use the risk register presented in this paper. This paper is based on a research project undertaken in the Czech Republic between 2012 and 2013. The main objective of the project was to increase the effectiveness of the realization of education development projects in regional education in the Czech Republic. A risk register is great tool to help inexperienced project managers avoid risks regardless of the methodology used for managing the project. This paper presents a risk register created especially for development education projects funded from public finance and which can be used during teachers’ education.

  • Název v anglickém jazyce

    Arising need of teachers to actively use project management knowledge in practice: The case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    European Union subsidy policy gives schools the possibility to improve their budgets and fund various education development projects. Projects have to be carried out by teachers, which increases the need for education in the field of project management. To increase the efficiency and success rate of education development projects it is possible to use the risk register presented in this paper. This paper is based on a research project undertaken in the Czech Republic between 2012 and 2013. The main objective of the project was to increase the effectiveness of the realization of education development projects in regional education in the Czech Republic. A risk register is great tool to help inexperienced project managers avoid risks regardless of the methodology used for managing the project. This paper presents a risk register created especially for development education projects funded from public finance and which can be used during teachers’ education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Sociology

  • ISSN

    2071-789X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    153-164

  • Kód UT WoS článku

    000406636400012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85026682240