ZMĚNY PŘÍJEZDŮ RUSKÝCH TURISTŮ DO ČESKA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010875" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010875 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZMĚNY PŘÍJEZDŮ RUSKÝCH TURISTŮ DO ČESKA
Popis výsledku v původním jazyce
Incoming turistů z Ruské Federace do Česka prochází významnými změnami. Rusko se po Německu pro nás již historicky jeví jako významná zdrojová země. Jejich příjezdy se v posledních letech mění v důsledku faktorů ekonomických, bezpečnostních, politických, změny trendů ap. Jejich úbytek v současnosti nahrazují příjezdy turistů z Číny a Koreje. Cílem článku je prozkoumat změny v turistické návštěvnosti Česka návštěvníky z Ruska. Zkoumány jsou příčiny a důsledky změn v příjezdech vybraného cílového trhu. V článku jsou použity metody analýzy a vyhodnocování údajů z dostupných sekundárních zdrojů, z rozhovorů provozovatelů cestovních kanceláří, ubytovacích i lázeňských zařízení, aplikována je metoda predikce budoucího vývoje snižování návštěvnosti ruských turistů s dopadem na ekonomiku. Zvýšení příjmů z cestovního ruchu souvisí s růstem zahraničních návštěvníku a turisté z Ruska tvoří jejich významnou část. Prezentována jsou opatření lázeňských zařízení pro přilákání movité ruské klientely n ejenom do Karlových Varů. Zrušení vzájemné vízové povinnosti mezi Ruskem a Evropskou unií by zhruba zdvojnásobilo počet ruských turistů v České republice. Konkurenceschopnost Česka oproti nabídce ostatních zemí EU lze dosáhnout vstřícnější vízovou politikou, zkrácením doby vyřizování víz, při využití všech možností vízového kodexu a pověsti České republiky jako bezpečné destinace.
Název v anglickém jazyce
THE INCOMING CHANGES OF THE RUSSIAN TOURISTS TO THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
Incoming tourists from the Russian Federation to the Czech Republic is undergoing significant changes. Russia after Germany for us historically appears to be a significant source country. Their arrivals in recent years are changed due to the factors of economic, security, political, trend changes etc. Their loss is currently replaced by tourist arrivals from China and Korea. This article aims to examine the changes of the visitor attendance from Russia. Examined are causes and consequences of changes in the approaches of the selected target market. The article used the methods of analysis and evaluation of the available data from secondary sources, interview with tour operators, accommodation and spa facilities, applied is method of prediction the future development due to reduction of Russian tourists to the impact on the economy. Increase in revenue from tourism related to the growth of foreign visitors and tourists from Russia make up a significant part. Presented measures are spa f acilities to attract affluent Russian clientele not only in Karlovy Vary. Mutual appeal of visa requirements between Russia and the European Union would roughly double the number of Russian tourists in the Czech Republic. Czech competitiveness compared to offerings in other EU countries can achieve more favorable visa policy, reducing the time visa, using all possibilities of the Visa Code and the reputation of the Czech Republic as a safe destination.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XX. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH
ISBN
978-80-210-8586-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
652-660
Název nakladatele
MU Brno
Místo vydání
MU Brno
Místo konání akce
Kurdějov
Datum konání akce
14. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—