Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE LEVEL OF SELECTED CRM AREAS IN SMALL AND MEDIUM SIZED ENTERPRISES IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010878" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://wsb.edu.pl/container/Wydawnictwo/FSO%20vol%205%20No%204%20-%202017/forum-04-2017-5.pdf" target="_blank" >http://wsb.edu.pl/container/Wydawnictwo/FSO%20vol%205%20No%204%20-%202017/forum-04-2017-5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23762/FSO_VOL5NO4_17_5" target="_blank" >10.23762/FSO_VOL5NO4_17_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE LEVEL OF SELECTED CRM AREAS IN SMALL AND MEDIUM SIZED ENTERPRISES IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to present selected CRM areas focused on people, their knowledge of CRM, communication with customers and activities in process of CRM in the Czech SMEs. Customer relationship management is not possible without these elements. 736 respondents were addressed. Awareness of CRM increases, the level of contact is changing in favour of a complete evaluation and creation of databases, which favors communication. Differentiated is carrying out tasks to ensure the CRM process. Some activities are carried out regularly, some occasionally. But there are many activities that SMEs do not carry out at all. SMEs prefer personal contact with customers over electronic. The latest research results are, if possible, compared with results from 2005, 2010, or 2012. Hypotheses testing confirmed the relationship between the SME size and CRM awareness in companies, customer contact levels and methods of customer contact. Growing CRM awareness and introducing CRM processes into the business system can make a significant contribution to improving the SME market position.

  • Název v anglickém jazyce

    THE LEVEL OF SELECTED CRM AREAS IN SMALL AND MEDIUM SIZED ENTERPRISES IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to present selected CRM areas focused on people, their knowledge of CRM, communication with customers and activities in process of CRM in the Czech SMEs. Customer relationship management is not possible without these elements. 736 respondents were addressed. Awareness of CRM increases, the level of contact is changing in favour of a complete evaluation and creation of databases, which favors communication. Differentiated is carrying out tasks to ensure the CRM process. Some activities are carried out regularly, some occasionally. But there are many activities that SMEs do not carry out at all. SMEs prefer personal contact with customers over electronic. The latest research results are, if possible, compared with results from 2005, 2010, or 2012. Hypotheses testing confirmed the relationship between the SME size and CRM awareness in companies, customer contact levels and methods of customer contact. Growing CRM awareness and introducing CRM processes into the business system can make a significant contribution to improving the SME market position.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Forum Scientiae Oeconomia

  • ISSN

    2300-5947

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    59-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus