Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge management as a strategy of customer relationship management: A study of tourism industry in Vietnam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517471" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge management as a strategy of customer relationship management: A study of tourism industry in Vietnam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on understanding the application of knowledge management practices as strategies of customer relationship management by managers in hospitality industry in Vietnam. Thirty in-depth interviews with managers and executives who are involved in tourism-related activities in small and medium enterprises (SMEs) in tourism industry in different destinations in Vietnam facilitated the analysis. The analysis was carried out in the light of grounded theory. The analysis indicated that the use of customer relationship management (CRM) strategies in SMEs in tourism industry is at a moderate level. Yet, the performance of personalities who are involved in CRM activities in their jobs is intervened by knowledge management and dynamic capabilities. Precisely, while knowledge management mediates, dynamic capabilities moderate the relationship between CRM and performance of SMEs in tourism industry in Vietnam. Keywords: Customer relationship management, knowledge management, dynamic capabilities, SMEs, Vietnam.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge management as a strategy of customer relationship management: A study of tourism industry in Vietnam

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on understanding the application of knowledge management practices as strategies of customer relationship management by managers in hospitality industry in Vietnam. Thirty in-depth interviews with managers and executives who are involved in tourism-related activities in small and medium enterprises (SMEs) in tourism industry in different destinations in Vietnam facilitated the analysis. The analysis was carried out in the light of grounded theory. The analysis indicated that the use of customer relationship management (CRM) strategies in SMEs in tourism industry is at a moderate level. Yet, the performance of personalities who are involved in CRM activities in their jobs is intervened by knowledge management and dynamic capabilities. Precisely, while knowledge management mediates, dynamic capabilities moderate the relationship between CRM and performance of SMEs in tourism industry in Vietnam. Keywords: Customer relationship management, knowledge management, dynamic capabilities, SMEs, Vietnam.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    13-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus