Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing mix of financial services from the customers´ perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010907" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing mix of financial services from the customers´ perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to show tactical marketing in the 5C concept, services perception and consumer behaviour in the financial products market. Primary marketing research was based on the number of 412 respondents. The consumers were questioned about their behaviour within the topic of customer value, costs to the customer, convenience, communication and customer approach. When deciding about the selection of financial institutions and financial products as fundamental criteria are said to be costs to the customer - pricing policy, convenience - physical availability of branches and their physical evidence. Further research outputs indicate that customers tend rather to savings products and life insurances than to credit products. The costs incurred for the purchase of financial products are perceived as adequate. Direct distribution channels still play and will play important role in financial services. It seems effective to use BTL communication than massive advertising. Demands on financial institutions front-office employees have increased when regarding a quick solution of customers´ demands and acceptable soft skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing mix of financial services from the customers´ perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to show tactical marketing in the 5C concept, services perception and consumer behaviour in the financial products market. Primary marketing research was based on the number of 412 respondents. The consumers were questioned about their behaviour within the topic of customer value, costs to the customer, convenience, communication and customer approach. When deciding about the selection of financial institutions and financial products as fundamental criteria are said to be costs to the customer - pricing policy, convenience - physical availability of branches and their physical evidence. Further research outputs indicate that customers tend rather to savings products and life insurances than to credit products. The costs incurred for the purchase of financial products are perceived as adequate. Direct distribution channels still play and will play important role in financial services. It seems effective to use BTL communication than massive advertising. Demands on financial institutions front-office employees have increased when regarding a quick solution of customers´ demands and acceptable soft skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Forum Scientiae Oeconomia

  • ISSN

    2300-5947

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    35-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus