Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competitive Strategies of the SMEs: Empirical Evidence from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010916" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010916 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competitive Strategies of the SMEs: Empirical Evidence from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Entrepreneurial activities on international markets bring significant changes in strategy and strategic management of SMEs, and these are conditioned by them as well. This paper aims to investigate the competitive strategies of Czech SMEs at their first foreign market entry. The paper based on data collected in interviews with managers and founders of Czech SMEs. The companies included in the study are those that have already undertaken internationalization activities and incorporated in the Czech Republic. Strategies of the Czech SMEs researched while using the method of questioning: the main primary data collection instrument was a questionnaire-interview.

  • Název v anglickém jazyce

    Competitive Strategies of the SMEs: Empirical Evidence from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Entrepreneurial activities on international markets bring significant changes in strategy and strategic management of SMEs, and these are conditioned by them as well. This paper aims to investigate the competitive strategies of Czech SMEs at their first foreign market entry. The paper based on data collected in interviews with managers and founders of Czech SMEs. The companies included in the study are those that have already undertaken internationalization activities and incorporated in the Czech Republic. Strategies of the Czech SMEs researched while using the method of questioning: the main primary data collection instrument was a questionnaire-interview.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Forum Scientiae Oeconomia

  • ISSN

    2300-5947

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    9-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus