Competitive Strategies of the SMEs: Empirical Evidence from the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010916" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010916 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Competitive Strategies of the SMEs: Empirical Evidence from the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Entrepreneurial activities on international markets bring significant changes in strategy and strategic management of SMEs, and these are conditioned by them as well. This paper aims to investigate the competitive strategies of Czech SMEs at their first foreign market entry. The paper based on data collected in interviews with managers and founders of Czech SMEs. The companies included in the study are those that have already undertaken internationalization activities and incorporated in the Czech Republic. Strategies of the Czech SMEs researched while using the method of questioning: the main primary data collection instrument was a questionnaire-interview.
Název v anglickém jazyce
Competitive Strategies of the SMEs: Empirical Evidence from the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Entrepreneurial activities on international markets bring significant changes in strategy and strategic management of SMEs, and these are conditioned by them as well. This paper aims to investigate the competitive strategies of Czech SMEs at their first foreign market entry. The paper based on data collected in interviews with managers and founders of Czech SMEs. The companies included in the study are those that have already undertaken internationalization activities and incorporated in the Czech Republic. Strategies of the Czech SMEs researched while using the method of questioning: the main primary data collection instrument was a questionnaire-interview.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Forum Scientiae Oeconomia
ISSN
2300-5947
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
9-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—