Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Results of Questionnaire Survey among Selected Tourism Enterprises and their Reflection on Trends in Tourism in the Moravian-Silesian Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F20%3AA0000134" target="_blank" >RIV/47813059:19520/20:A0000134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.aserspublishing.eu/jemt" target="_blank" >https://journals.aserspublishing.eu/jemt</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Results of Questionnaire Survey among Selected Tourism Enterprises and their Reflection on Trends in Tourism in the Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the entrepreneurs providing tourist services especially in tour operators (TO) and travel agencies (TA) in the Moravian-Silesian Region. The topic of trends in tourism is an up-to-date topic not only from the scientific but also in practical terms. On the basis of the survey, the objectives of the research are to identify selected tourism trends in the offer of TO/TA influencing their activities in the tourism market in the Moravian-Silesian Region. One of the main research questions was to explore whether professional behavior and corresponding ratio of price/quality belong to significant factors influencing purchasing a tour from TO/TA offer. The primary data was acquired from the selected tourism subjects, with the focus of the research and was analyzed using SPSS software. According to the survey are significant factors influencing purchasing a tour from TO/TA offer service from the perspective of the TO/TA next to the offer knowledge and ability to provide as much information as possible, belongs to professional behavior and corresponding ratio of price/quality and TO/TA are focused on searching new experiences, sightseeing tourism, senior tourism, active and adventure trips, discovering unique places, youth tourism, etc.

  • Název v anglickém jazyce

    Results of Questionnaire Survey among Selected Tourism Enterprises and their Reflection on Trends in Tourism in the Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the entrepreneurs providing tourist services especially in tour operators (TO) and travel agencies (TA) in the Moravian-Silesian Region. The topic of trends in tourism is an up-to-date topic not only from the scientific but also in practical terms. On the basis of the survey, the objectives of the research are to identify selected tourism trends in the offer of TO/TA influencing their activities in the tourism market in the Moravian-Silesian Region. One of the main research questions was to explore whether professional behavior and corresponding ratio of price/quality belong to significant factors influencing purchasing a tour from TO/TA offer. The primary data was acquired from the selected tourism subjects, with the focus of the research and was analyzed using SPSS software. According to the survey are significant factors influencing purchasing a tour from TO/TA offer service from the perspective of the TO/TA next to the offer knowledge and ability to provide as much information as possible, belongs to professional behavior and corresponding ratio of price/quality and TO/TA are focused on searching new experiences, sightseeing tourism, senior tourism, active and adventure trips, discovering unique places, youth tourism, etc.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Environmental Management and Tourism

  • ISSN

    2068-7729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    236-249

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus