Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of selected factors on the repeat purchase of the a package tour - Case study from tourism of the Moravian-Silesian Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000222" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://wgsr.uw.edu.pl/pisg/?p=1791" target="_blank" >https://wgsr.uw.edu.pl/pisg/?p=1791</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.48128/PISG/2021-66.2-04" target="_blank" >10.48128/PISG/2021-66.2-04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of selected factors on the repeat purchase of the a package tour - Case study from tourism of the Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to identify influence of selected factors on the repeat purchase of a package tour based on the responses of the selected customers in the Moravian-Silesian Region. The main factors are divided into three main groups as staff, environment and offer and each of these groups consists of other selected factors. Analyses of frequency responses and frequency distribution of data were used. Statistical hypotheses were formed, reflecting the relationship between the difference in responses from the customers' and selected quality factors, that may affect the repeated purchase of the package tour. Most customers of repeat purchase of the package tour are affected by professional behaviour, sufficient space, cleanliness, tidiness of company premises and corresponding ratio of price/quality. This study is important not only for the marketers' but also for all employees in services. Knowledge of the consumer buying behaviour leads to huge long term benefits to the businesses in various regions not only in Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of selected factors on the repeat purchase of the a package tour - Case study from tourism of the Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify influence of selected factors on the repeat purchase of a package tour based on the responses of the selected customers in the Moravian-Silesian Region. The main factors are divided into three main groups as staff, environment and offer and each of these groups consists of other selected factors. Analyses of frequency responses and frequency distribution of data were used. Statistical hypotheses were formed, reflecting the relationship between the difference in responses from the customers' and selected quality factors, that may affect the repeated purchase of the package tour. Most customers of repeat purchase of the package tour are affected by professional behaviour, sufficient space, cleanliness, tidiness of company premises and corresponding ratio of price/quality. This study is important not only for the marketers' but also for all employees in services. Knowledge of the consumer buying behaviour leads to huge long term benefits to the businesses in various regions not only in Europe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prace i Studia Geograficzne

  • ISSN

    0208-4589

  • e-ISSN

    2543-7313

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    55-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115316779