Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Application of Expectation Confirmation Model on the Consumers’ Satisfaction with Online Group-Buying Purchases in the South Korea.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10237619" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10237619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/conference_preoceedings" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/conference_preoceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Application of Expectation Confirmation Model on the Consumers’ Satisfaction with Online Group-Buying Purchases in the South Korea.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution focuses on the customers´ satisfaction with online group-buying purchases on the South Korean market. The aim of the contribution is to identify a model of consumers´ satisfaction and followed consumers´ loyalty in regards to the theory of Expectation - Confirmation Model. This model is expanded with the factor of consumer trust. The factors leading to consumers´ repurchases intention are determined. The main focus of research within the contribution is based on the perceived value of customers´ interactions across the online group buying, website´s quality, trust, customers´ satisfaction and repeat purchase intention. This research is focused on online shopping behaviour of members of Generation Y that do not hesitate to use online media in their lives. The proposed model of relations between determinants was tested by applying the method of Structural Equation Modelling. The results confirm that perceived value and website´s quality are the important factors for South Korean customers from Generation Y.

  • Název v anglickém jazyce

    The Application of Expectation Confirmation Model on the Consumers’ Satisfaction with Online Group-Buying Purchases in the South Korea.

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution focuses on the customers´ satisfaction with online group-buying purchases on the South Korean market. The aim of the contribution is to identify a model of consumers´ satisfaction and followed consumers´ loyalty in regards to the theory of Expectation - Confirmation Model. This model is expanded with the factor of consumer trust. The factors leading to consumers´ repurchases intention are determined. The main focus of research within the contribution is based on the perceived value of customers´ interactions across the online group buying, website´s quality, trust, customers´ satisfaction and repeat purchase intention. This research is focused on online shopping behaviour of members of Generation Y that do not hesitate to use online media in their lives. The proposed model of relations between determinants was tested by applying the method of Structural Equation Modelling. The results confirm that perceived value and website´s quality are the important factors for South Korean customers from Generation Y.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of 20th Annual International Conference Enterprise and Competitive Environment

  • ISBN

    978-80-7509-499-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "593 – 602"

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000427306200062