Comparison of indicators affecting satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y customers in the Czech Republic and Canada
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86094794" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86094794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vse.cz/eam/278" target="_blank" >https://www.vse.cz/eam/278</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of indicators affecting satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y customers in the Czech Republic and Canada
Popis výsledku v původním jazyce
The topic of this paper is the comparison of the indicators that affect customer satisfaction with online group-buying purchases in the Czech Republic and Canada. This paper focuses on the consumer behaviour of Generation Y. Social exchange theory was adopted to identify these indicators. Reciprocity, reputation, trust and vendor's creativity can be included among these indicators. The aim of this paper is to identify the indicators affecting customer satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y in Canada and the Czech Republic and compare the results. The method of a structural equation modelling is used. The optimal models in Canada and in the Czech Republic are found. The results confirm that trust is the most important indicator for Canadian customers from Generation Y, the same for Czech customers from Generation Y.
Název v anglickém jazyce
Comparison of indicators affecting satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y customers in the Czech Republic and Canada
Popis výsledku anglicky
The topic of this paper is the comparison of the indicators that affect customer satisfaction with online group-buying purchases in the Czech Republic and Canada. This paper focuses on the consumer behaviour of Generation Y. Social exchange theory was adopted to identify these indicators. Reciprocity, reputation, trust and vendor's creativity can be included among these indicators. The aim of this paper is to identify the indicators affecting customer satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y in Canada and the Czech Republic and compare the results. The method of a structural equation modelling is used. The optimal models in Canada and in the Czech Republic are found. The results confirm that trust is the most important indicator for Canadian customers from Generation Y, the same for Czech customers from Generation Y.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomika a management
ISSN
1802-8934
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
prosinec
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
52-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—