Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of indicators affecting satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y customers in the Czech Republic and Canada

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86094794" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86094794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vse.cz/eam/278" target="_blank" >https://www.vse.cz/eam/278</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of indicators affecting satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y customers in the Czech Republic and Canada

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this paper is the comparison of the indicators that affect customer satisfaction with online group-buying purchases in the Czech Republic and Canada. This paper focuses on the consumer behaviour of Generation Y. Social exchange theory was adopted to identify these indicators. Reciprocity, reputation, trust and vendor's creativity can be included among these indicators. The aim of this paper is to identify the indicators affecting customer satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y in Canada and the Czech Republic and compare the results. The method of a structural equation modelling is used. The optimal models in Canada and in the Czech Republic are found. The results confirm that trust is the most important indicator for Canadian customers from Generation Y, the same for Czech customers from Generation Y.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of indicators affecting satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y customers in the Czech Republic and Canada

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this paper is the comparison of the indicators that affect customer satisfaction with online group-buying purchases in the Czech Republic and Canada. This paper focuses on the consumer behaviour of Generation Y. Social exchange theory was adopted to identify these indicators. Reciprocity, reputation, trust and vendor's creativity can be included among these indicators. The aim of this paper is to identify the indicators affecting customer satisfaction with online group-buying purchases of Generation Y in Canada and the Czech Republic and compare the results. The method of a structural equation modelling is used. The optimal models in Canada and in the Czech Republic are found. The results confirm that trust is the most important indicator for Canadian customers from Generation Y, the same for Czech customers from Generation Y.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomika a management

  • ISSN

    1802-8934

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    prosinec

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    52-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus