Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors affecting users' satisfaction with online group buying: A social exchange theory approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094225" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/cerei/cs/cisla/vol18num2/dokumenty/VOL18NUM02PAP03_2.pdf" target="_blank" >http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/cerei/cs/cisla/vol18num2/dokumenty/VOL18NUM02PAP03_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7327/cerei.2015.06.03" target="_blank" >10.7327/cerei.2015.06.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors affecting users' satisfaction with online group buying: A social exchange theory approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this paper is the comparison of the factors that affect users' satisfaction with online group buying. Social exchange theory was used to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, proposed by social exchange theory, vendor's creativity and customers' satisfaction with the purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to identify the factors affecting customers' satisfaction with online group buying and to find the optimal factor model in the conditionsof the Czech Republic. The methods of factor analysis and structural equation modelling are used. The optimal model in the Czech conditions is found. The results confirm that trust, including trust in online group buying vendors and their trustworthy impression, vendor's creativity, including new ways to meet consumer demands, new approach to sale products and new ideas about how to promote products, and customers' pleasure and contentment are the most important factors for Czech custome

  • Název v anglickém jazyce

    Factors affecting users' satisfaction with online group buying: A social exchange theory approach

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this paper is the comparison of the factors that affect users' satisfaction with online group buying. Social exchange theory was used to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, proposed by social exchange theory, vendor's creativity and customers' satisfaction with the purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to identify the factors affecting customers' satisfaction with online group buying and to find the optimal factor model in the conditionsof the Czech Republic. The methods of factor analysis and structural equation modelling are used. The optimal model in the Czech conditions is found. The results confirm that trust, including trust in online group buying vendors and their trustworthy impression, vendor's creativity, including new ways to meet consumer demands, new approach to sale products and new ideas about how to promote products, and customers' pleasure and contentment are the most important factors for Czech custome

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue

  • ISSN

    1212-3951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    97-107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus