Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of factors affecting users? satisfaction with online group buying based on SET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090697" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/cerei/cs/cisla/vol17num4/dokumenty/VOL17NUM04PAP04.pdf" target="_blank" >http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/cerei/cs/cisla/vol17num4/dokumenty/VOL17NUM04PAP04.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7327/cerei.2014.12.04" target="_blank" >10.7327/cerei.2014.12.04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of factors affecting users? satisfaction with online group buying based on SET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this paper is evaluation of factors that affect users´ satisfaction with online group buying. Social exchange theory was used to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, purposed by social exchange theory, and vendor´s creativity and customer satisfaction with purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to evaluate the factors affecting customer satisfaction with online group buying and validate the proposed factor model in the conditions of the Czech Republic. The method of structural equation model is used to evaluate the factors and validate the model. It was found out the proposed model is not optimal in the Czech conditions. The results confirm the trust, vendor´s innovations and creativity, customer pleasure, contentment and delight are the most important factors for Czech customers.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of factors affecting users? satisfaction with online group buying based on SET

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this paper is evaluation of factors that affect users´ satisfaction with online group buying. Social exchange theory was used to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, purposed by social exchange theory, and vendor´s creativity and customer satisfaction with purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to evaluate the factors affecting customer satisfaction with online group buying and validate the proposed factor model in the conditions of the Czech Republic. The method of structural equation model is used to evaluate the factors and validate the model. It was found out the proposed model is not optimal in the Czech conditions. The results confirm the trust, vendor´s innovations and creativity, customer pleasure, contentment and delight are the most important factors for Czech customers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue - Central European Review of Economics Issues

  • ISSN

    1212-3951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    199-207

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus