Evaluation of factors affecting users? satisfaction with online group buying based on SET
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090697" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/cerei/cs/cisla/vol17num4/dokumenty/VOL17NUM04PAP04.pdf" target="_blank" >http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/cerei/cs/cisla/vol17num4/dokumenty/VOL17NUM04PAP04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7327/cerei.2014.12.04" target="_blank" >10.7327/cerei.2014.12.04</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of factors affecting users? satisfaction with online group buying based on SET
Popis výsledku v původním jazyce
The topic of this paper is evaluation of factors that affect users´ satisfaction with online group buying. Social exchange theory was used to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, purposed by social exchange theory, and vendor´s creativity and customer satisfaction with purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to evaluate the factors affecting customer satisfaction with online group buying and validate the proposed factor model in the conditions of the Czech Republic. The method of structural equation model is used to evaluate the factors and validate the model. It was found out the proposed model is not optimal in the Czech conditions. The results confirm the trust, vendor´s innovations and creativity, customer pleasure, contentment and delight are the most important factors for Czech customers.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of factors affecting users? satisfaction with online group buying based on SET
Popis výsledku anglicky
The topic of this paper is evaluation of factors that affect users´ satisfaction with online group buying. Social exchange theory was used to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, purposed by social exchange theory, and vendor´s creativity and customer satisfaction with purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to evaluate the factors affecting customer satisfaction with online group buying and validate the proposed factor model in the conditions of the Czech Republic. The method of structural equation model is used to evaluate the factors and validate the model. It was found out the proposed model is not optimal in the Czech conditions. The results confirm the trust, vendor´s innovations and creativity, customer pleasure, contentment and delight are the most important factors for Czech customers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomická revue - Central European Review of Economics Issues
ISSN
1212-3951
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
199-207
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—