Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the factors affecting customers' satisfaction with online group-buying in the Czech Republic and Canada

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098313" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7327/cerei.2016.12.03" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7327/cerei.2016.12.03</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7327/cerei.2016.12.03" target="_blank" >10.7327/cerei.2016.12.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the factors affecting customers' satisfaction with online group-buying in the Czech Republic and Canada

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this paper is the comparison of the factors that affect customers' satisfaction with online group-buying purchases in the Czech Republic and Canada. The social exchange theory was adopted to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, vendor's creativity with the purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to identify the factors affecting customers' satisfaction with online group-buying websites in Canada and to compare the results with the results of Czech customers. The overall satisfaction is considered as one of the predictors of customers' repurchases intention in this paper. The proposed model of relations be-tween determinants was tested by using the method of structural equation modelling. The analysed data were collected in a primary research, namely an online questioning. The results confirm that vendor's creativity and trust are the most important factors for Canadian customers, the same for Czech customers, whilst reputation and reciprocity are not important factors of satisfaction for the customers from both countries. The discussion of the results and the managerial implications are also discussed in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the factors affecting customers' satisfaction with online group-buying in the Czech Republic and Canada

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this paper is the comparison of the factors that affect customers' satisfaction with online group-buying purchases in the Czech Republic and Canada. The social exchange theory was adopted to identify these factors. Reciprocity, reputation, trust, vendor's creativity with the purchase can be included among these factors. The aim of this paper is to identify the factors affecting customers' satisfaction with online group-buying websites in Canada and to compare the results with the results of Czech customers. The overall satisfaction is considered as one of the predictors of customers' repurchases intention in this paper. The proposed model of relations be-tween determinants was tested by using the method of structural equation modelling. The analysed data were collected in a primary research, namely an online questioning. The results confirm that vendor's creativity and trust are the most important factors for Canadian customers, the same for Czech customers, whilst reputation and reciprocity are not important factors of satisfaction for the customers from both countries. The discussion of the results and the managerial implications are also discussed in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue

  • ISSN

    1212-3951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    143-153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus