Ověření důvěry a spokojenosti zákazníků na českých slevových portálech metodou modelování strukturních rovnic.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10240097" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10240097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://polek.vse.cz/artkey/pol-202004-0001_overeni-duvery-a-spokojenosti-zakazniku-na-ceskych-slevovych-portalech-metodou-modelovani-strukturnich-rovnic.php?back=/magno/pol/2020/mn4.php?secid=1" target="_blank" >https://polek.vse.cz/artkey/pol-202004-0001_overeni-duvery-a-spokojenosti-zakazniku-na-ceskych-slevovych-portalech-metodou-modelovani-strukturnich-rovnic.php?back=/magno/pol/2020/mn4.php?secid=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18267/j.polek.1287" target="_blank" >10.18267/j.polek.1287</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověření důvěry a spokojenosti zákazníků na českých slevových portálech metodou modelování strukturních rovnic.
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem tohoto článku je důvěra a spokojenost zákazníků slevových portálů. Pro navržení modelu spokojenosti zákazníků byl aplikován model očekávání a naplnění a DeLone & McLean IS Success model. Analyzovanými faktory byly pověst a vnímaná velikost slevového portálu, kvalita systému, kvalita informací a kvalita služeb slevového portálu. Důvěra byla vnímána jako prediktor spokojenosti zákazníků. Analýzou dat z dotazníkového šetření metodou modelování strukturních rovnic bylo zjištěno, že největší vliv na důvěru a spokojenost zákazníků slevových portálů má pověst a vnímaná velikost slevového portálu.
Název v anglickém jazyce
Verification of Trust and Customer Satisfaction with Czech Online Group Buying Applying Structural Equation Modelling
Popis výsledku anglicky
The topic of this paper is customers' trust and satisfaction with online group buying. The model of customer satisfaction was designed as a synthesis of the Expectation - Confirmation Model (ECM) and the DeLone & McLean IS Success Model. Reputation and perceived size of the online group buying website, system quality, information quality and service quality were factors analysed in the model. Trust was perceived as a predictor of customers' satisfaction. Data from the questionnaires were analysed using structural equation modelling. It was found that reputation and perceived size of the online group buying website have the most important impact on customers' trust and satisfaction.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Politická ekonomie
ISSN
0032-3233
e-ISSN
—
Svazek periodika
68
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
381-404
Kód UT WoS článku
000562586800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85091870794