Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact Of Demographic Factor Income On The Decoy Effect For Two Examined Products Categories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F20%3AA0000230" target="_blank" >RIV/47813059:19520/20:A0000230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aak.slu.cz/pdfs/aak/2020/02/02.pdf" target="_blank" >https://aak.slu.cz/pdfs/aak/2020/02/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2020.007" target="_blank" >10.25142/aak.2020.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact Of Demographic Factor Income On The Decoy Effect For Two Examined Products Categories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the previous research about consumer behaviour, adding a decoy option (inferior option) to a set of original options often increases the individual’s preference for one option over the other original option. In this paper, the possible impact of income as a traditional demographic factor on the phenomenon is explored and discussed in the case of two product categories: washing machines and gym season-tickets. The analysed data were obtained in an online experiment with 260 participants where the presence of the decoy effect has been confirmed for the two mentioned product categories. The effect sizes for consumer groups based on the income level are tested by Chi-squared test. It was found out that not all income categories display the decoy effect and the income categories which exhibited the decoy effect differed between the two examined product categories. The strength of the decoy effect was proved to be dependent on the income category.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact Of Demographic Factor Income On The Decoy Effect For Two Examined Products Categories

  • Popis výsledku anglicky

    According to the previous research about consumer behaviour, adding a decoy option (inferior option) to a set of original options often increases the individual’s preference for one option over the other original option. In this paper, the possible impact of income as a traditional demographic factor on the phenomenon is explored and discussed in the case of two product categories: washing machines and gym season-tickets. The analysed data were obtained in an online experiment with 260 participants where the presence of the decoy effect has been confirmed for the two mentioned product categories. The effect sizes for consumer groups based on the income level are tested by Chi-squared test. It was found out that not all income categories display the decoy effect and the income categories which exhibited the decoy effect differed between the two examined product categories. The strength of the decoy effect was proved to be dependent on the income category.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

    2533-7610

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    21-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus