The Impact of COVID-19 Pandemic on the Tourism Market in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F22%3AA0000324" target="_blank" >RIV/47813059:19520/22:A0000324 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-3113202e-70be-4f17-b8aa-743be9764cc5" target="_blank" >https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-3113202e-70be-4f17-b8aa-743be9764cc5</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of COVID-19 Pandemic on the Tourism Market in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Tourism is one of the most important economic sectors in the world. Tourism is an initiating industry that generates additional consumption. Demand is shifting to accommodation facilities with a higher standard of service. Accommodation services are one of the sectors that have been hit hardest by the COVID-19 pandemic and together with hotels and guesthouses including the shortage of guests in many regions they are still struggling financially. Tracking domestic and inbound tourism shows that the number of foreign tourists is down 63 %, on the other hand, it is possible to see an increase in relative visits and business trips.
Název v anglickém jazyce
The Impact of COVID-19 Pandemic on the Tourism Market in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Tourism is one of the most important economic sectors in the world. Tourism is an initiating industry that generates additional consumption. Demand is shifting to accommodation facilities with a higher standard of service. Accommodation services are one of the sectors that have been hit hardest by the COVID-19 pandemic and together with hotels and guesthouses including the shortage of guests in many regions they are still struggling financially. Tracking domestic and inbound tourism shows that the number of foreign tourists is down 63 %, on the other hand, it is possible to see an increase in relative visits and business trips.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Central European Papers
ISSN
2336-3312
e-ISSN
2336-369X
Svazek periodika
X
Číslo periodika v rámci svazku
2022/1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
79-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—