ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F22%3AA0000347" target="_blank" >RIV/47813059:19520/22:A0000347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of the contribution is to characterize specific trends in the sphere of Czech and world gastronomy as well as to identify customers´ opinions about the interpretation of the concept of "trend". The aim is to specify customers´ attitudes to selected trends with reference to significant differences between their experience and willingness to try the given trend. The research, realized by using the method of questioning including the technique of questionnaire survey, reflects customers´ experience and satisfaction with selected gastronomic trends. Based on the analysis of Czech customers´ behaviour we can see not only conservative behaviour but also restrained attitude to new trends used within the offer of gastronomic services and willingness to consume both food and drinks that include new trends in gastronomy.
Název v anglickém jazyce
ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS
Popis výsledku anglicky
The objective of the contribution is to characterize specific trends in the sphere of Czech and world gastronomy as well as to identify customers´ opinions about the interpretation of the concept of "trend". The aim is to specify customers´ attitudes to selected trends with reference to significant differences between their experience and willingness to try the given trend. The research, realized by using the method of questioning including the technique of questionnaire survey, reflects customers´ experience and satisfaction with selected gastronomic trends. Based on the analysis of Czech customers´ behaviour we can see not only conservative behaviour but also restrained attitude to new trends used within the offer of gastronomic services and willingness to consume both food and drinks that include new trends in gastronomy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM
ISBN
9788087411414
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
200-209
Název nakladatele
Institute of Hospitality Management and Economics
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—